Reprezentanta HyundaiNoutăți Thierry Neuville si Hyundai Motorsport - lideri dupa prima zi din Raliul Acropolelor
Noutăți - Thierry Neuville si Hyundai Motorsport - lideri dupa prima zi din Raliul Acropolelor - hyundaidibas

Thierry Neuville si Hyundai Motorsport - lideri dupa prima zi din Raliul Acropolelor

Data publicarii: 09/09/2023
Ultima actualizare: 09/09/2023
  • Echipajul Thierry Neuville/ Martijn Wydaeghe ocupa prima pozitie, dupa sase probe imprevizibile, cu un avans de 2,8 s;
  • Colegii de echipa - Esapekka Lappi si Janne Ferm - se afla pe locul al cincilea, iar Dani Sordo si Cándido Carrera pe cel de-al saptelea, dupa prima zi din Grecia.

Hyundai Motorsport se afla la conducerea Raliului Acropolelor, etapa a zecea din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), dupa ce Thierry Neuville si Martijn Wydaeghe au incheiat ziua de vineri pe prima pozitie in clasamentul general.

Etapa legendara a fost marcata de ploile torentiale cazute in aceasta parte a Greciei, recunoasterile fiind scurtate, iar shakedown-ul anulat. Desi, prima zi din Raliul Acropolelor a avut multe necunoscute, toate cele trei echipaje Hyundai Motorsport sunt in puncte.

Raliul Acropolelor a inceput joi seara - cu super speciala din Atena - si a continuat vineri cu inca cinci probe speciale pe un macadam transformat in noroi. Thierry Neuville si Martijn Wydaeghe au incheiat speciala de joi cu al treilea timp si - dupa ce au fost cei mai rapizi pe proba a doua - au trecut pe prima pozitie la general.

Echipajul belgian, care a ales sa plece in partea a doua a zilei cu patru pneuri din compozitia soft, si-a marit constant avantajul pana pe ultima proba, Elatia, unde a pierdut timp din cauza unei probleme mecanice. Chiar si asa, Neuville a ramas pe prima pozitie la general cu un avans de 2,8 s.

„Pe ultima proba am avut emotii, pentru ca era cea mai lunga a zilei. Inca de la start au auzit un zgomot la diferentialul spate, desi, oricum aveam deja probleme cu transmisia. Pe PS6, Elatia, nu am putut folosi acceleratia la maximum, atunci cand eram in primele trei trepte ale cutiei de viteze si am pierdut destul de mult timp. Sunt insa multumit pentru ca am incheiat ziua si am ajuns in parcul de service. Partea cea mai dificila este ca trebuie sa alegem pneurile din aceasta noapte, insa fara a le mai putea schimba dimineata. Astazi am facut o alegere buna si am fost rapizi, dar mai este mult pana la final si se poate intampla orice”, a declarat Thierry Neuville.

Esapekka Lappi si Janne Ferm au supravietuit, iar dupa o zi extrem de dificila ocupa pozitia a cincea la general, la doar 6,6 s de un loc pe podium. Echipajul finlandez a avut numeroase probleme si a fost nevoit, printre altele, sa repare radiatorul pe sectorul de legatura de dinaintea specialei a cincea.

„Cand am ajuns la finalul PS4 am vazut ca s-a aprins senzorul de presiune al apei. Apoi am descoperit si gaurile din radiator. Am reparat una dintre ele si apoi am tot adaugat apa. Am luat apa inclusiv de la un restaurant de pe marginea drumului. Sincer insa, nu acestea au fost cele mai mari probleme pentru noi, ci mai mult situatia de pe probele speciale. Am incercat unele setari noi, dar nu am fost multumit, asa ca voi reveni la cele initiale pentru urmatoarele doua zile. Sper ca de sambata sa putem ataca din nou si sa ma simt mai confortabil la volan”,a mentionat Esapekka Lappi.

Dani Sordo si Cándido Carrera au revenit in echipa dupa Raliul Safari si au fost dezavantajati aici de pozitia la start, echipajul spaniol avand mult mai multe probleme din cauza noroiului de pe probe. Dani Sordo s-a aflat pe locul al cincilea pana inaintea ultimei speciale – atunci cand a oprit motorul, ajungand astfel la finalul zilei de vineri pe cel de-al saptelea.

„A fost o zi dificila, cu o situatie diferita pe probele speciale comparativ cu cea de la recunoasteri. In plus am facut si o greseala pe ultima proba, atunci cand am oprit motorul pe o zona de franare. In conditii normale am fi avut sanse mai mari, dar azi nu am putut face mai mult. Mai sunt inca doua zile si ne dorim sa ajutam echipa si sa incheiem pe un loc cat mai bun in clasament”,a adaugat Dani Sordo.

Cu peste 140 de kilometri, impartiti in sase probe speciale, sambata este ziua cea mai lunga a editiei din acest an a Raliului Acropolelor. Duminica, in ultima zi a acestei etape, mai sunt programate doar trei probe speciale cu o lungime de 41,37 km.

„Au fost cateva zile foarte dificile inaintea startului, intreaga zona fiind afectata de conditiile meteo extreme. Organizatorii au facut mari eforturi, iar pana la urma raliul a debutat fara probleme. Noi am avut o zi buna, in care Thierry a avut un parcurs foarte bun. In ceea ce priveste pneurile, am facut o alegere agresiva. Vom vedea daca vom avea probleme din aceasta cauza in urmatoarele doua zile. Esapekka si Dani pot ajuta mult echipa aici si este foarte important sa gasim cele mai bune solutii atunci cand vom alege pneurile pentru sambata si duminica”, a declarat Cyril Abiteboul, directorul Hyundai Motorsport.

Clasament Raliul Acropolelor 2023 (dupa ziua de vineri):

1

T. Neuville

M. Wydaeghe

Hyundai i20 N Rally1 Hybrid

55:10.4

2

S. Ogier

V. Landais

Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid

+2.8

3

K. Rovanperä

J. Halttunen

Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid

+25.5

4

E. Evans

S. Martin

Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid

+31.0

5

E. Lappi           

J. Ferm

Hyundai i20 N Rally1 Hybrid

+32.1

6T. Katsuta
A. Johnston
Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid
+41.7
7D. Sordo
C. Carrera
Hyundai i20 N Rally1 Hybrid
+48.6