Reprezentanta HyundaiNoutăți Hyundai IONIQ 5 redefineste mobilitatea electrica
Noutăți - Hyundai IONIQ 5 redefineste mobilitatea electrica - hyundaidibas

Hyundai IONIQ 5 redefineste mobilitatea electrica

Data publicarii: 04/03/2021
Ultima actualizare: 04/03/2021
  • Lansarea noului model consolideaza angajamentul Hyundai privind sustenabilitatea;
  • IONIQ 5 ofera performante remarcabile si un sistem de incarcare ultra-rapida (400 V; 800 V);
  • Functia V2L permite alimentarea sau incarcarea oricarui dispozitiv electric (bicicleta electrica, scuter electric sau echipament de campare).

Hyundai a lansat astazi IONIQ 5. Primul model al brandului IONIQ stabileste un nou standard in ceea ce priveste mobilitatea electrica.

IONIQ 5 este primul autovehicul electric al gamei care utilizeaza platforma Hyundai E-GMP. Arhitectura E-GMP asigura un ampatament lung, contribuind la maximizarea spatiului interior. Designul inovator, materialele ecologice utilizate, performantele remarcabile, sistemul de incarcare ultra-rapida, functia Vehicle-to-Load (V2L), precum si caracteristicile avansate pentru conectivitate si pentru asistenta conducatorului auto se armonizeaza perfect pentru a oferi noi experiente clientilor.

„IONIQ 5 a fost conceput pentru a se adapta unui stil de viata fara compromisuri”, a declarat Thomas Schemera, Executive Vice President and Global Chief Marketing Officer. „Este primul autovehicul electric care ofera o experienta inedita prin utilizarea inovatoare a spatiului interior si a tehnologiilor avansate.”

O noua era pentru designul EV

Avand ca sursa de inspiratie Pony, primul model al marcii Hyundai, IONIQ 5 reprezinta un simbol pentru povestea celor 45 de ani Hyundai. Aspectul progresist al autovehiculului exploreaza noi forme de design, abordarea sofisticata fiind influentata de ampatamentul lung (3.000 mm). Rezultatul - o tipologie EV contemporana.

In partea frontala, capota de tip „clamshell” (disponibila in premiera pentru un model Hyundai) contribuie la imbunatatirea performantelor aerodinamice. Bara de protectie in forma literei „V” incorporeaza luminile de zi (DRL) care formeaza semnatura luminoasa, vizibila si in partea din spate a noului model.

Manerele portierelor cu design minimalist contribuie la eficienta aerodinamica. In laterale, silueta urmareste, in unghiuri precise, directia stilistica „Parametric Dynamics” utilizata in premiera pentru noul TUCSON. Jantele de 20 inchi optimizate aerodinamic (cea mai mare dimensiune pentru un model electric Hyundai) completeaza proportiile perfecte ale autovehiculului.

„O noua experienta de mobilitate pentru viitoarea generatie - aceasta a fost misiunea noastra inca de la debutul acestui proiect, dar fara a ne pierde identitatea Hyundai”, a declarat SangYup Lee, Senior Vice President and Head of Hyundai Global Design Center. „IONIQ 5 reprezinta noua definitie a atemporalitatii, o legatura intre trecut, prezent si viitor.”

Interiorul a fost reinterpretat ca un „spatiu de locuit”. Consola centrala a devenit mai mult decat un compartiment static de depozitare. Conceptul „Universal Island” defineste o consola mobila care poate fi culisata inapoi pana la 140 mm, oferind o mai mare libertate de miscare. IONIQ 5 este echipat cu scaune fata reglabile electric. In plus, pasagerii aflati pe cel de-al doilea rand se pot bucura de un interior spatios. Suprafetele din habitaclu sunt acoperite cu material textil realizat din fibre sustenabile, cum ar fi: piele prelucrata ecologic si tratata cu extracte din ulei de in, componente bio din trestie de zahar, fire din lana etc. <\p>

Clientii pot alege intre noua culori exterioare, dintre care cinci disponibile exclusiv pentru IONIQ 5. Paleta de culori pentru interior include trei optiuni.

Culori disponibile

Exterior: Gravity Gold Mat, Shooting-Star Gray Mat, Digital Teal-Green Perlat, Lucid Blue Perlat, Atlas White, Cyber Gray Metalic, Phantom Black Perlat, Galactic Gray Metalic, Mystic Olive-Green Perlat.
Interior: Obsidian Black si Dark Pebble Gray/ Dove Gray, alaturi de pachetul optional Dark Teal/ Dove Gray.

O gama variata de sisteme electrice de propulsie

IONIQ 5 ofera un portbagaj cu o capacitate de 531 l, respectiv de pana la 1.600 l cu bancheta din spate rabatata. Scaunele din spate pot fi culisate inainte pana la 135 mm si, de asemenea, pot fi pliate intr-un raport 6:4. Clientii se pot bucura de spatiu suplimentar de depozitare datorita portbagajului frontal, care ofera o capacitate de pana la 57 l (dimensiunea portbagajului frontal poate varia in functie de regiune si de sistemele de propulsie).

O gama variata de sisteme electrice de propulsie IONIQ 5 este disponibil cu o gama variata de sisteme electrice de propulsie (PE). Clientii pot alege intre doua optiuni pentru baterie: 58 kWh sau 72,6 kWh, precum si intre doua configuratii pentru motorul electric – cu un motor pozitionat pe puntea spate sau cu doua motoare (atat in fata, cat si in spate). Toate variantele PE ating o viteza maxima de 185 km/ h.

In varful gamei electrice de motorizari se afla versiunea cu baterie de 72,6 kWh, care dispune de tractiune integrala (AWD) si dezvolta o putere combinata de 225 kWh, respectiv un cuplu de 605 Nm. Propulsorul accelereaza de la 0 la 100 km/ h in 5,2 sec. Atunci cand tractiunea AWD este asociata cu bateria de 58 kWh, configuratia cu doua motoare accelereaza de la 0 la 100 km/ h in 6,1 sec.

In versiunea cu baterie de 72,6 kWh si cu tractiune 2WD, IONIQ 5 va oferi o autonomie de aproximativ 470~480 km, conform testelor WLTP (valoare estimata; autonomia oficiala este in curs de testare).

Configuratia cu propulsorul spate de 160 kW (125 kW in combinatie cu bateria de 58 kWh) ofera un cuplu de 350 Nm si tractiune 2WD. Impreuna cu bateria de 72,6 kWh, propulsorul electric poate accelera de la 0 la 100 km/ h in 7,4 sec., iar impreuna cu bateria de 58 kWh accelereaza in 8,5 sec.

In pus, IONIQ 5 poate tracta o remorca cu o greutate de pana la 1.600 de kg.

https://www.hyundaidibas.ro/uploads/content/150/ioniq_5_ext_7.png

Incarcare ultra-rapida a bateriei cu functia inovatoare „Vehicle-to-Load” (V2L)

Platforma E-GMP este compatibila cu infrastructuri de incarcare atat de 400 V, cat si de 800 V. E-GMP ofera, in modul standard, posibilitatea de incarcare la 800 V, dar si la 400 V, fara necesitatea unor componente sau adaptoare suplimentare. Sistemul complex de incarcare reprezinta o tehnologie brevetata in premiera mondiala, care permite propulsorului si invertorului cresterea tensiunii de la 400 V la 800 V.


Cu un incarcator de 350 kW, IONIQ 5 permite incarcarea bateriei de la o capacitate de 10% pana la 80% in doar 18 min. Conform testelor WLTP, pentru o durata de incarcare de 5 min., IONIQ 5 ofera o autonomie de 100 km.

De asemenea, functia V2L permite alimentarea sau incarcarea oricarui dispozitiv electric (bicicleta electrica, scuter electric sau echipament de campare). Sistemul poate furniza o putere de pana la 3,6 kW. Portul V2L este amplasat sub scaunele din spate si poate fi activat atunci cand autovehiculul este pornit. Utilizatorii pot incarca echipamente electrice de mare putere folosind un transformator. Portul exterior poate asigura alimentarea, chiar si atunci cand autovehiculul este oprit.


Tehnologii inovatoare de conectivitate si de asistenta pentru conducatorul auto

IONIQ 5 dispune de tehnologii avansate, pentru o experienta digitala intuitiva. Cabina de dimensiuni generoase dispune de un ecran tactil de 12 inchi pentru sistemul multimedia si de un instrumentar digital de 12 inchi, care poate fi personalizat in functie de cerintele clientilor. Sistemul multimedia integreaza o noua tema de design - „Jong-e Graphic User Interface” (GUI), care ofera diverse setari ambientale.

Cea mai recenta versiune a aplicatiei Bluelink® include functii precum Last Mile Navigation, Connected Routing, dar si noua functie User Profile. De asemenea, prin intermediul aplicatiei Bluelink, clientii isi pot localiza autovehiculul, il pot bloca si debloca de la distanta sau pot avea acces la diferite informatii, cum ar fi autonomia, starea bateriei sau durata de incarcare. Connected Routing este sistemul de navigatie Hyundai bazat pe mediul cloud, care analizeaza traficul, oferind o estimare a orelor de sosire la destinatie, dar si reconfigurarea traseului, in cazul in care este necesar.


Alte servicii ale aplicatiei Bluelink®:

• Remote Profile Management: stocheaza preferintele conducatorului auto in mediul cloud, cum ar fi setarile pentru pozitia scaunului, cu posibilitatea de a le actualiza de la distanta;

• Notificari pentru starea autovehiculului: conducatorii auto sunt avertizati in momentul in care autovehiculul a fost lasat cu portierele sau cu ferestrele deschise.

Cu sistemul de incarcare la distanta, incarcarea autovehiculului poate fi controlata prin intermediul aplicatiei de pe smartphone. In perioadele reci, conducatorul auto poate seta in prealabil temperatura dorita in habitaclu, prin intermediul sistemului Remote Climate Control.

Sistemul de recunoastere vocala dinamica accepta comenzi vocale simple pentru controlul: sistemului de climatizare, radioului, deschiderea/ inchiderea trapei, volanului incalzit, scaunelor incalzite/ ventilate s.a.


IONIQ 5 este echipat cu sistem audio Bose care dispune de opt difuzoare, inclusiv un subwoofer, pentru o experienta placuta la bord.

Sistem Head-Up Display cu tehnologie AR

In premiera pentru Hyundai, IONIQ 5 dispune de sistemul Head-Up Display cu tehnologie AR (AR HUD), care transforma parbrizul intr-un ecran de afisare. HUD utilizeaza tehnologia AR pentru a proiecta, direct in campul vizual al conducatorului auto, informatii relevante despre navigatie si despre alertele de siguranta.

Pachet de asistenta pentru conducatorul auto

Autovehiculul este echipat cu pachetul Hyundai SmartSense.

IONIQ 5 este primul model Hyundai echipat cu sistem de asistenta pentru condusul pe autostrada 2 (HDA 2). Utilizand camera video, senzorii radar din fata, precum si datele furnizate de sistemul de navigatie, HDA 2 permite controlul vitezei si a distantei pana la vehiculul din fata, precum si centrarea autovehiculului pe banda de deplasare. De asemenea, poate asista conducatorul auto la schimbarea benzii.

Alte sisteme de condus semi-autonom: functia inteligenta de avertizare asupra vitezei limita (ISLA), care recunoaste semnele de circulatie si sistemul de asistenta pentru faza lunga (HBA), care comuta de pe faza lunga pe cea scurta, atunci cand conditiile de drum o impun.

IONIQ 5 este echipat cu diferite functii care monitorizeaza atentia conducatorului auto, pentru a asigura in permanenta o deplasare in siguranta. Sistemul de atentionare a conducatorului auto (DAW) monitorizeaza constant stilul de condus, cu scopul de a detecta orice deviatie neobisnuita a directiei sau alte semne de oboseala. DAW emite un semnal de avertizare in momentul in care autovehiculul ramane oprit o perioada lunga de timp (spre exemplu, la semafor) si conducatorul auto nu reactioneaza suficient de rapid atunci cand vehiculul din fata incepe sa se deplaseze.

Pentru a evita coliziunile in anumite situatii, sunt activate simultan mai multe functii pentru asistenta conducatorului auto. Utilizand tehnologia radar, sistemul de asistenta la evitarea coliziunilor in unghiul mort (BCA) include franarea diferentiala, pe langa semnalele vizuale si sonore, pentru a preveni coliziunea in momentul schimbarii benzii sau pentru a determina pozitia relativa si viteza vehiculelor care se apropie din partea laterala. O alta functie - sistemul de monitorizare a unghiului mort (BVM) - afiseaza pe ecranul principal zonele laterale si din spate ale autovehiculului, in momentul in care conducatorul auto activeaza semnalul pentru schimbarea directiei.

Sistemul de asistenta la coliziunile frontale (FCA) cu detectarea vehiculelor, a pietonilor si a ciclistilor alerteaza conducatorul auto si aplica automat frana, pentru a reduce daunele, atunci cand o coliziune este inevitabila. FCA este disponibil cu functia de prevenire a coliziunilor in intersectii - detecteaza vehiculele care se apropie din lateral atunci cand conducatorul auto patrunde intr-o intersectie. In plus, FCA cu functia Lane-Change Oncoming sporeste siguranta in momentul schimbarii benzii de deplasare. In cazul in care FCA detecteaza prezenta unui vehicul pe sensul opus, in timp ce conducatorul auto schimba banda de deplasare, FCA asista automat conducatorul auto pentru efectuarea unei manevre de evitare, daca nu exista pericolul unui accident secundar. Daca este detectat un potential accident secundar, FCA va emite doar un semnal de avertizare.

De asemenea, IONIQ 5 dispune de sistemul de asistenta pentru iesirea in siguranta (SEA), care avertizeaza pasagerii in cazul in care este detectata prezenta unui alt vehicul in apropiere, in momentul deschiderii portierelor din spate.

Sistemul inteligent de asistenta pentru parcarea de la distanta (RSPA) permite parcarea autovehiculului, fara a fi necesara prezenta conducatorului auto, utilizand doar cheia de acces. Acest sistem functioneaza atat pentru parcarea laterala, cat si pentru cea perpendiculara.

Sistemul de monitorizare 360° (SVM) utilizeaza o serie de camere plasate strategic, pentru a oferi conducatorului auto vizibilitate completa. Aceasta functie este utila in momentul parcarii in spatii restranse. Sistemul de avertizare pentru evitarea unei coliziuni in timpul parcarii cu spatele (PCA) utilizeaza camera si senzorii din spate pentru a detecta obstacolele, avertizand conducatorul auto si aplicand automat frana, pentru a evita o coliziune. In mod similar, sistemul RCCA avertizeaza conducatorul auto in cazul in care exista un risc de coliziune in timpul deplasarii in marsarier si actioneaza franele.

Specificatii IONIQ 5:

※ Nota: specificatiile si echipamentele pot varia in functie regiune.

Dimensiuni [mm]

Ampatament 3.000

Lungime 4.635

Latime 1.890

Inaltime 1.605

Volum (litri)

Portbagaj spate 531/1 .591 (cu bancheta din spate rabatata)

Portbagaj fata 57 (2WD) sau 24 (AWD)

Performante

Platforma E-GMP (platforma electrica globala modulara)

Autonomie maxima

(conform WLTP) 470~480 km

(baterie de 72,6 kWh si tractiune 2WD)

Autonomie maxima

Baterie de 72,6 kWh

 AWD Putere 225 kW (configuratia cu doua motoare – fata si spate)

  Cuplu 605 Nm (configuratia cu doua motoare – fata si spate)

  0-100 km/ h 5,2 secunde

 2WD Putere 160 kW (configuratia cu un singur motor – spate)

  Cuplu 350 Nm (configuratia cu un singur motor – spate)

  0-100 km/ h 7,4 secunde

Autonomie standard

Baterie de 58 kWh AWD Putere 173 kW (configuratia cu doua motoare – fata si spate)

  Cuplu 605 Nm (configuratia cu doua motoare – fata si spate)

  0-100 km/ h 6,1 secunde

 2WD Putere 125 kW

  Cuplu 350 Nm

  0-100 km/ h 8,5 secunde

Functii

Infrastructura de incarcare acceptata 400 V si 800 V (fara adaptoare suplimentare)

Incarcare ultra-rapida De la 10% la 80% in 18 minute

100 km autonomie in 5 minute (WLTP)

Vehicle-to-Load Putere max. 3,6 kW

 Locatie porturi Interior: sub bancheta din spate

Exterior: port de incarcare autovehicul

Multimedia Ecran Ecran tactil de 12 inchi - sistem multimedia

Instrumentar de bord digital de 12 inchi

 Servicii de conectivitate Bluelink® Remote Profile Management

Pornire de la distanta

Notificari pentru starea autovehiculului

Functie „Send to car” (POI) cu puncte intermediare

Notificari pentru intretinere

Sistemul de recunoastere vocala dinamica

Echipamente de siguranta si de confort Sistem de asistenta la coliziunile frontale (FCA)

Sistem de asistenta la evitarea coliziunilor in unghiul mort (BCA)

Sistem de asistenta pentru iesirea in siguranta (SEA)

Functie inteligenta de avertizare asupra vitezei limita (ISLA)

Sistem de atentionare a conducatorului auto (DAW)

Sistem de asistenta pentru faza lunga (HBA)

Sistem de monitorizare 360° (SVM)

Sistem de avertizare pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea in marsarier (RCCA)

Sistem de avertizare pentru evitarea unei coliziuni in timpul parcarii (PCA)

Sistem de asistenta pentru condusul pe autostrada 2 (HDA 2)

Sistem inteligent de asistenta pentru parcarea de la distanta (RSPA)

Dupa lansarea modelului IONIQ 5, Hyundai va extinde gama de autovehicule electrice cu IONIQ 6, un sedan electric si cu IONIQ 7, un SUV electric de clasa mare.